grigoris-apo-to-tyropitadiko-sti-dafni-mehri-tis-mpahames-i-istoria-tis-etairias-kafestiasis-poy-kanei-thraysi-brahaminewsgr.jpg

“Γρηγόρης”: Από το τυροπιτάδικο στη Δάφνη μέχρι τις Μπαχάμες. Η ιστορία της εταιρίας καφεστίασης που κάνει θραύση. Με 360 καταστήματα στην Ελλάδα και σε άλλες τέσσερις χώρες.

 

Του

Βασίλη Τριάντη

“Γρηγόρης”: Από το τυροπιτάδικο στη Δάφνη μέχρι τις Μπαχάμες

 

 

Ποιος δεν γνωρίζει τα καταστήματα καφεστίασης “Γρηγόρης”; Σίγουρα όλοι μας έχουμε σταθεί να παραγγείλουμε έναν καφέ ή να γευτούμε τα …τυροπιτοειδή της εταιρίας και όχι μόνο.

Η φίρμα είναι γνωστή τοις πάσι. Αυτό όμως που λίγοι γνωρίζουν, είναι πως το πρώτο κατάστημα της μεγάλης σήμερα αυτής φίρμας – αλυσίδας, λειτούργησε εδώ δίπλα μας, στον Άγιο Δημήτριο. Δίπλα στο Μπραχάμι και συγκεκριμένα στη Δάφνη. Από το τυροπιτάδικο που ήταν τότε όταν πρωτοξεκίνησε, μέχρι τη σημερινή μορφή της εταιρίας η οποία επεκτείνεται μέχρι τις Μπαχάμες.

 

Ο Γρηγόρης και η γευστική του τυρόπιτα

 

Και πάμε τώρα να δούμε πως η εταιρία πήρε το όνομα αυτό και ποιος την πρωτολειτούργησε. Όλα λοιπόν ξεκίνησαν το 1972 στη Δάφνη. Τότε που ο Γρηγόρης Γεωργάτος (σ.σ. ο πατέρας του σημερινού μεγαλοεπιχειρηματία, ιδιοκτήτη της αλυσίδας, Βλάσση Γεωργάτου) άνοιξε ένα μικρό τυροπιτάδικο και φυσικά του έδωσε το όνομά του. Καθώς περνούσε ο καιρός, το τυροπιτάδικο του Γρηγόρη έκανε θραύση κι έγινε γνωστό και διάσημο όχι μόνο στην περιοχή αλλά και σε ολόκληρη την Αθήνα. Πλέον σήμερα, μετά από 50 χρόνια, η εταιρία διαθέτει καταστήματα όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά στην Κύπρο, στη Γερμανία και στις Μπαχάμες!

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

 

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Ο Βλάσσης πήρε τη σκυτάλη

Ο Γρηγόρης Γεωργάτος παρέδωσε την εταιρία στις αρχές της δεκαετίας του ΄90 στο γιο του Βλάσση. Αυτός είναι που την πήρε και την απογείωσε. Πως όμως; Ας δούμε παρακάτω.

Ο νεαρός Βλάσσης Γεωργάτος κατάλαβε πως τελείωσαν οι βόλτες και τα πάρτι στην παραλιακή κι ανασήκωσε τα μανίκια αποφασίζοντας να δουλέψει γερά και δυνατά την εταιρία, την προίκα δηλαδή που του άφησε ο πατέρας του.

Η ιστορία τον δικαίωσε και τελικά εξελίχθηκε σε έναν σημαντικό businessman. Ήδη την εμφάνιση του είχε κάνει και ο σημαντικός ανταγωνισμός από την Εβερεστ κι άλλες αλυσίδες του κλάδου. Το 1994, η ιδέα του Βλάσση Γεωργάτου να επεκταθεί το δίκτυο της Γρηγόρης μέσω franchise θα είναι καταλυτική. Αυτή ουσιαστικά τον απογείωσε.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΔΕΣ ΕΔΩ

Μεταφορά στον Άλιμο

Ο Βλάσης Γεωργάτος, αποφασίζει – σε πρώτη φάση – να μεταφέρει την έδρα της εταιρείας στον Άλιμο σε ένα κτήριο 11.000 τ.μ. Δεν έμεινε όμως εκεί. Εισάγει την εταιρία στο Χρηματιστήριο, παρά το γεγονός ότι η μητέρα του διαφωνούσε. Ταυτόχρονα επεκτείνεται και στη Ρουμανία. Και όχι μόνο αλλά και στο νέο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας, Ελευθέριος Βενιζέλος, με δύο σημεία πώλησης. Το 2002 ο όμιλος θα μπει και στις «δημόσιες» business με κυλικεία σε ΟΣΕ και αλλού. Σε μία σημαντική κίνηση, το 2014 ο Βλάσης Γεωργάτος ξεκινά ένα μεγάλο πρότζεκτ, τη συνεργασία του με την ΕΚΟ και την ΒΡ μέσω του concept «Γρηγόρης Μικρό» και η εταιρία ξαναρχίζει την ανοδική της πορεία.

grigoris-apo-to-tyropitadiko-sti-dafni-mehri-tis-mpahames-i-istoria-tis-etairias-kafestiasis-poy-kanei-thraysi-brahaminewsgr.jpg1_.webp

Το προφίλ του Βλάσση Γεωργάτου

Ποιο είναι τελικά το προφίλ του Βλάσση Γεωργάτου; Ο Βλάσσης Γεωργάτος αποτελεί τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας. Ο ίδιος είναι η δημόσια εικόνα της εταιρείας καφεστίασης. Πρόκειται για το προφίλ ενός δυναμικού άνδρα, με επίσης δυναμική παρουσία. Μ’ αυτό το δυναμισμό του σηματοδότησε για χρόνια την πρόοδο και τη διαρκή ανάπτυξη του γκρουπ που ο πατέρας του Γρηγόρης δημιούργησε το 1972 στη Δάφνη.

Ο Βλάσσης Γεωργάτος γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα. Φοίτησε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ). Από νεαρή ηλικία είχε ανάμειξη στην τότε ακόμη οικογενειακή επιχείρηση «Γρηγόρης». Μετά το πέρας των σπουδών του, το 1992, ανέλαβε ενεργό δράση μέσω διοικητικών καθηκόντων.

 

Από τη Δάφνη στις Μπαχάμες

grigoris-apo-to-tyropitadiko-sti-dafni-mehri-tis-mpahames-i-istoria-tis-etairias-kafestiasis-poy-kanei-thraysi-brahaminewsgr.jpg2_.png

Η Βλάσσης Γεωργάτος αποτελεί τη δεύτερη γενιά επιχειρηματία ο οποίος αξιοποίησε με τον καλύτερο τρόπο αυτό που δημιούργησε ο πατέρα τους Γρηγόρης. Πάτησε γερά στα θεμέλια της πρώτης αυτής γενιάς και όχι μόνο διατήρησε τα υπάρχοντα αλλά τα απογείωσε.

Γιατί δεν είναι λίγο να διαθέτεις 360 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα να έχεις αναπτυχθεί σε αρκετές ξένες αγορές και το κυριότερο: Να εισάγεις το θεσμό του franchising στον κλάδο. Πρόκειται για ένα πολύ σπουδαίο επίτευγμα.

Ο ίδιος ικανότατος, με ισχυρή αντίληψη της μαζικής εστίασης και των τάσεων της αγοράς. Έτσι, επέλεξε να προχωρήσει μέσω franchise την επέκταση της εταιρείας. Η επιλογή αυτή οδήγησε στην αλματώδη ανάπτυξη της «Γρηγόρης». Αυτή την κατέστησε ηγέτιδα δύναμη της κατηγορία της. Η εταιρεία εξελίσσεται διαρκώς, ανταποκρινόμενη πλήρως στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες της εποχής. Σήμερα είναι το μεγαλύτερο δίκτυο μικρογευμάτων και καφέ στην Ελλάδα. Επίσης, είναι το 9ο μεγαλύτερο δίκτυο καφεστίασης στην Ευρώπη.

Υπό τη διοίκηση του Βλάσση Γεωργάτου, ο «Γρηγόρης» διαθέτει 360 καταστήματα στην Ελλάδα και σε άλλες τέσσερις χώρες, ενώ παράλληλα συνεχίζει την περαιτέρω ανάπτυξη του σήματός του στο εξωτερικό. Και συγκεκριμένα στην Κεντρική Ευρώπη. Πρώτος σταθμός ήταν η Γερμανία, όπου το άνοιγμα του καταστήματος στο Βερολίνο, το 2015, αποτέλεσε σημαντικό ορόσημο σ’ αυτή την πορεία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΑΦΝΗ ΔΕΣ ΕΔΩ

Οι κρίσεις και πως τις ξεπέρασε

Η καλή πλευρά της ιστορίας είναι αυτή που παρουσιάσαμε. Ο “Γρηγόρης” είχε και τις κρίσεις του. Η εταιρία ή αν προτιμάτε η αλυσίδα πέρασε τις δυσκολίες της. Τις οποίες τελικά ξεπέρασε.

Οι κρίσεις εμφανίστηκαν το 2004 όταν οι πωλήσεις κατρακύλησαν κι όταν η οικογένεια Γεωργάτου αναγκάστηκε να αλλάξει μείγμα πολιτικής. Πολλά παλιά στελέχη όπως ο Φιλάρετος Ψημμένος αποχώρησαν. Η εταιρεία έδειξε να κλυδωνίζεται από σειρά ανοιγμάτων ενώ η ίδια η εικόνα του Βλάσση Γεωργάτου ως ενός ανθρώπου που είχε το «κοκαλάκι της νυχτερίδας» άρχισε να ξεθωριάζει. Επίμονος όμως, όπως είχε δείξει ο δραστήριος μάνατζερ, βρήκε τις λύσεις και τελικά η αλυσίδα ανέκαμψε, κάνοντας την ολική επαναφορά. Αναμφισβήτητα πρόκειται για μία πολύ μεγάλη επιτυχία της αλυσίδας η οποία ακόμη και σήμερα έχει ηγετικό ρόλο στις εμπορικές εξελίξεις.

Από admin

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.