9 Σεπτεμβρίου 2024

Brahami news

Brahaminews.gr

Αρχική » Blog » ΠΥΡΚΑΛ: Τι επιπτώσεις έχει στον Άγιο Δημήτριο το σχέδιο μεταμόρφωσης σε κυβερνητικό πάρκο. Έτοιμη η κυκλοφοριακή μελέτη

ΠΥΡΚΑΛ: Τι επιπτώσεις έχει στον Άγιο Δημήτριο το σχέδιο μεταμόρφωσης σε κυβερνητικό πάρκο. Έτοιμη η κυκλοφοριακή μελέτη

pyrkal-ti-epiptwseis-ehei-ston-agio-dimitrio-to-shedio-metamorfwsis-se-kyvernitiko-parko-etoimi-i-kykloforiaki-meleti-brahaminewsgr.jpg

ΠΥΡΚΑΛ: Τι επιπτώσεις έχει στον Άγιο Δημήτριο το σχέδιο μεταμόρφωσης σε κυβερνητικό πάρκο. Έτοιμη η κυκλοφοριακή μελέτη. Για ελεγχόμενη στάθμευση και υπογειοποιήσεις.

 

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ

ΠΥΡΚΑΛ: Τι επιπτώσεις έχει στον Άγιο Δημήτριο το σχέδιο μεταμόρφωσης σε κυβερνητικό πάρκο

 

Το σχέδιο μεταμόρφωσης της ΠΥΡΚΑΛ σε κυβερνητικό πάρκο, προχωρά. Δίνοντας μάλιστα έμφαση στη δημόσια συγκοινωνία. Γι αυτό το λόγο, η κυκλοφοριακή μελέτη είναι ήδη έτοιμη. Ποιες είναι όμως οι επιπτώσεις του στον Άγιο Δημήτριο; Ας δούμε τι λέει το ρεπορτάζ.

pyrkal-ti-epiptwseis-ehei-ston-agio-dimitrio-to-shedio-metamorfwsis-se-kyvernitiko-parko-etoimi-i-kykloforiaki-meleti-brahaminewsgr.jpg1_.jpg
Το πλάνο του κυβερνητικού πάρκου

Έμφαση στη συγκοινωνία

 

Σύμφωνα λοιπόν με το ρεπορτάζ, στο σχεδιασμό δίνεται έμφαση στη δημόσια συγκοινωνία, φέρνοντας πιο κοντά την προοπτική μιας νέας γραμμής 5 του ΜΕΤΡΟ, αλλά και βαρύτητα στη μικροκινητικότητα, στο περπάτημα και στη δημιουργία ελεγχόμενης στάθμευσης. Αυτό δίνει η κυκλοφοριακή μελέτη για την περιοχή, κοντά στους πρόποδες του Υμηττού, όπου θα δημιουργηθεί το κυβερνητικό πάρκο «Αντρέας Λεντάκης».

Έτσι, είναι πιο κοντά μια νέα γραμμή 5 του ΜΕΤΡΟ φέρνει το έργο της μετεγκατάστασης εννέα υπουργείων στο ακίνητο της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ στον Υμηττό.

Η αντιμετώπιση των δυσλειτουργιών που θα προκαλέσει το μεγαλύτερο project μετεγκατάστασης που έχει υλοποιηθεί ποτέ στην Αθήνα, αποτελεί το σημαντικότερο «στοίχημα» για τους μελετητές των κυκλοφοριακών επιπτώσεων στην ευρύτερη περιοχή (με τεχνικό σύμβουλο τον αρχιτέκτονα – πολεοδόμο κ. Σπ. Τσαγκαράτο). Κι αυτό διότι, στον χώρο της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ θα «φιλοξενηθούν» οι υπηρεσίες εννέα υπουργείων, οι οποίες σήμερα στεγάζονται σε 127 κτίρια.

pyrkal-ti-epiptwseis-ehei-ston-agio-dimitrio-to-shedio-metamorfwsis-se-kyvernitiko-parko-etoimi-i-kykloforiaki-meleti-brahaminewsgr.jpg2_.jpg

Πως προχωρά το σχέδιο μεταμόφωσης

Αυτό που προβλέπει η μελέτη, είναι υπάρχει έλεγχος και ν’ αποθαρρυνθεί η χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων. Κι αυτό θα πραγματοποιηθεί με τη διαχείριση των θέσεων παρόδιας στάθμευσης στην περίμετρο του ακινήτου με σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο θα εξασφαλίζει κατά απόλυτη προτεραιότητα τη στάθμευση των περιοίκων.

Η χρήση ιδιωτικών αυτοκινήτων από τους απασχολούμενους στις νέες εγκαταστάσεις προτείνεται να αποθαρρυνθεί και να ελεγχθεί με τον περιορισμό του αριθμού των προσφερόμενων θέσεων στάθμευσης στην περίμετρο του ακινήτου. Η πίεση που θα δεχτεί η περιοχή ως προς τη ζήτηση θέσεων στάθμευσης ιδιωτικών αυτοκινήτων, κυρίως μακράς διάρκειας από τους εργαζόμενους και δευτερευόντως μικρής διάρκειας από τους συναλλασσόμενους με τις δημόσιες υπηρεσίες, επιβάλλεται, σύμφωνα με τους μελετητές, να αντιμετωπιστεί με θεσμοθέτηση ζώνης ελεγχόμενης στάθμευσης, σε κάθε περίπτωση σε απόσταση περίπου 150 μέτρων από την περίμετρο της περιοχής επέμβασης, δηλαδή μεταξύ 350 και 450 μέτρων από το κέντρο της και μεγαλύτερη αν προκύψει η ανάγκη από σχετική μελέτη εφαρμογής που θα πρέπει να εκπονηθεί. Η ελεγχόμενη στάθμευση θα εξυπηρετήσει επιπρόσθετα τη λειτουργία των παρακείμενων κέντρων Δάφνης και Υμηττού.

 

Πάρκινγκ: Ελεύθερη πρόσβαση τις αργίες

Σύμφωνα με τα πλάνα και στην περιοχή επέμβασης προβλέπονται υπόγειοι χώροι στάθμευσης. Αυτοί θα είναι δύο και δυο επίπεδα ο καθένας. Ο πρώτος στο βορειοανατολικό άκρο της περιοχής επέμβασης, 800 θέσεων με πρόσβαση από την οδό Α. Λεντάκη στο ύψος της οδού Ατταλείας και ο δεύτερος στο νοτιοανατολικό άκρο, 1.200 θέσεων, με προσβάσεις στην οδό Σμύρνης μεταξύ Κοτυώρων και Κωνσταντινουπόλεως και στην οδού Ελευθερωτών στο ύψος της Μαδύτου.

Για την καλύτερη αξιοποίηση των χώρων στάθμευσης προτείνεται η χρήση των υπόγειων θέσεων στάθμευσης του Κυβερνητικού Πάρκου ως κοινόχρηστων κατά τις ημέρες και ώρες που δεν λειτουργεί η Διοίκηση (δηλαδή τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες).

Καθώς η πρόσβαση αυτοκινήτων και μηχανοκίνητων δικύκλων δεν θα επιτρέπεται στο εσωτερικό της περιοχής επέμβασης, στο μεγαλύτερο μέρος της περιμέτρου οι προσφερόμενες θέσεις στάθμευσης θα πρέπει να αποδοθούν σε χρήση για στάθμευση και στάση ειδικών κατηγοριών π.χ. ταξί, λεωφορείων μεταφοράς προσωπικού, φορτοεκφόρτωσης προϊόντων τροφοδοσίας, επιβίβασης- αποβίβασης επιβατών, μοτοσυκλετών, στάσεις λεωφορείων και στάθμευση ΑμΕΑ. Στο εσωτερικό της περιοχής επέμβασης, θα πρέπει να ληφθεί πρόνοια για την εξασφάλιση επαρκών θέσεων στάθμευσης ποδηλάτων κατά μήκος των ποδηλατοδρόμων και σε σημεία που εξυπηρετούν τις κτιριακές εγκαταστάσεις.

 

Οι δημόσιες συγκοινωνίες και οι υπογειοποιήσεις των δρόμων

Την ίδια ώρα, εξετάζεται η υλοποίηση ενός προγράμματος το οποίο έχει να κάνει με βελτιώσεις και τροποποιήσεις στις μεταγορικές υποδομές, οι οποίες θα ξευπηρετήσουν την πρόσβαση στις νέες χρήσεις.

Παράλληλα, στο πλάνο της οδικής υποδομής, εντάσσεται και το σκεπτικό του περιρισμού της όχλησης της περιοχής από τους μεγάλους οδικούς άξονες, βραχυπρ΄ποθεσμα με την κυκλοφοριακή υποβάθμιση τμήματος της οδού Ηλιουπόλεως σε επαφή με το ακίνητο και τον σχεδιαζόμενο κοινόχρηστο χώρο πρασίνου, καθώς και προς την περαιτέρω διερεύνηση της βελτίωσης της κυκλοφοριακής ροής κατά μήκος του άξονα λ. Βουλιαγμένης- Εθν. Αντιστάσεως/ Ηλιουπόλεως και αξιολόγηση της πρότασης για υπογειοποίηση των λεωφόρων Βουλιαγμένης- Εθν. Αντιστάσεως/Ηλιουπόλεως.

Την ίδια ώρα, επιβάλλεται η δυνατότητα της βελτίωσης πρόσβασης των πεζών με κατασκευές πεζοδρομίων, οδών ήπιας κυκλοφορίας, πεζοδρόμων και διαβάσεων βάσει των ισχυουσών προδιαγραφών και απαιτήσεων κατά μήκος όλων των συνδέσεων με τα συγκοινωνιακά δίκτυα και τα σημεία αναφοράς της περιμέτρου του ακινήτου. Προτείνεται η υλοποίηση της ενίσχυσης των μετακινήσεων με ήπια μέσα με την κατασκευή των κρίσιμων τμημάτων του ήδη εγκεκριμένου μητροπολιτικού δικτύου ποδηλατοδρόμων, το οποίο εφάπτεται με το ακίνητο συνδέοντάς το με όλες τις κατευθύνσεις.

 

Η γραμμή 5 της ΠΥΡΚΑΛ

 

Στο πλαίσιο πάντα της ενίσχυσης της δημόσιας συγκοινωνίας, οι προτάσεις επικεντρώνονται στην προσαρμογή της γραμμής 2 του μετρό. Και συγκεκριμένα στην προσαρμογή των λειτουργικών χαρακτηριστικών της. Τι σημαίνει αυτό; Αυτό θα βοηθήσει πολυ στη ζήτηση που θα προκύψει. Ταυτόχρονα με την άμεση σύνδεση της περιοχής επέμβασης με τη στάση μετρό Δάφνη μέσω υπόγειας σήραγγας που θα οδηγεί τους επιβάτες στο Κυβερνητικό Πάρκο.

Επιπρόσθετα, προτείνεται να ενισχυθούν και να αναδιαταχθούν οι λεωφορειακές γραμμές που συνδέουν άμεσα την περιοχή επέμβασης με τις περιοχές που το περιβάλλουν σε αποδεκτές χρονοαποστάσεις για χρήση λεωφορείων, παράλληλα με τοπική προέκταση των διαδρομών για άμεση σύνδεση με το ακίνητο. Μεσο-μακροπρόθεσμα, συνεκτιμάται η εκτροπή του κλάδου της γραμμής 4 του μετρό προς το ακίνητο, στο πλαίσιο εξέτασης της προοπτικής νέας γραμμής 5 του μετρό σε άμεση σύνδεση με αυτό.

 

Ποδήλατα και πεζοί

Αυτές οι νέες λειτουργικές ενότητες θα συνδέονται μεταξύ τους αλλά και με τις παρακείμενες περιοχές και με τη δυνατότητα πρόσβασης των πεζών. Αυτό σημαίνει ότι ένα ευρύ δίκτυο κυκλοφορίας πεζών και ποδηλάτων που θα διατρέχει το σύνολο των ελεύθερων και κοινοχρήστων χώρων που δημιουργούνται. Με τον τρόπο αυτό θα επιτευχθεί η απρόσκοπτη προσπελασιμότητα και προσβασιμότητα στο χώρο για κατοίκους, απασχολούμενους και επισκέπτες.

Από τις παραπάνω προτεινόμενες ενέργειες, κάποιες εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Κεντρικής Διοίκησης και των φορέων της (βασικό οδικό δίκτυο, μετρό, υπόγεια σύνδεση σταθμού, λεωφορειακές γραμμές, ποδηλατικό δίκτυο) και άλλες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (αναπλάσεις). Οι τελευταίες μάλιστα είναι πρόσφορες για ένταξη σε μια σειρά χρηματοδοτικά προγράμματα ώστε να δρομολογηθούν συντονισμένα σε συνδυασμό με τις νέες χρήσεις της περιοχής επέμβασης.

 

Οι μετακινήσεις στα υπουργεία

Ποιος είναι όμως αντίχτυπος της μετεγκατάστασης των υπουργείων και των υπολοίπων υπηρεσιών στο σχεδιαζόμενο Κυβερνητικό Πάρκο στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ; Όπως αναφέρουν τα στατιστικά, αυτή θα δημιουργήσει μία ζήτηση για μετακινήσεις των 14.000 απασχολούμενων σε αυτά, με το 33% από αυτές να πραγματοποιούνται κατά την ώρα πρωινής αιχμής (8:00-9:00).

Οι μετακινήσεις αυτές σύμφωνα με τις προθέσεις των απασχολουμένων, όπως καταγράφηκαν στη σχετική έρευνα, και βάσει της περαιτέρω επεξεργασίας της μελέτης εκτιμάται ότι θα πραγματοποιούνται σε ποσοστό 28% με 40% με ιδιωτικά αυτοκίνητα και 50% με 56% με δημόσια συγκοινωνία, με τις διαφοροποιήσεις στα ποσοστά να σχετίζονται με την απόσταση από το σχεδιαζόμενο Κυβερνητικό Πάρκο. Το συνολικό ποσοστό πρόθεσης χρήσης ιδιωτικού αυτοκινήτου μεταβάλλεται από 34% (κατά μέσο όρο) σε 16% για την περίπτωση εφαρμογής συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.

Από τις παραπάνω μετακινήσεις, σύμφωνα με την κατ’ αρχήν εκτίμηση για τα βασικά σενάρια (διαφοροποιούνται από την εφαρμογή ή μη ελεγχόμενης στάθμευσης και την προσαρμογή ορισμένων λεωφορειακών γραμμών στην αναμενόμενη ζήτηση), αναμένεται η επιβάρυνση στην ώρα αιχμής του οδικού δικτύου πρόσβασης στην ευρύτερη περίμετρο με επί πλέον φόρτους από 650 έως 1.550 ιδιωτικά αυτοκίνητα και του δικτύου δημόσιας συγκοινωνίας κατά 3.400 έως 2.450 επιβάτες (η γραμμή 2 του μετρό κατά 2.600 έως 1.900) επιβάτες.

Τέλος, σε ότι έχει να κάνει χωρίς την ελεγχόμενη στάθμευση, η περίμετρος του Κυβερνητικού Πάρκου αναμένεται να κορεστεί με τη στάθμευση των αυτοκινήτων των απασχολουμένων, με πλήρη κατάληψη νόμιμων και αντικανονικών θέσεων, ενώ με την ελεγχόμενη στάθμευση οι υπόγειοι χώροι που θα κατασκευαστούν φαίνεται ότι είναι επαρκείς για την πλήρη κάλυψη των αυτοκινήτων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΔΕΣ ΕΔΩ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΣ ΕΔΩ

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK

Η ΟΜΑΔΑ “ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΠΡΑΧΑΜΙ”