Αλλάζουν τα όρια ηλικίας στα διπλώματα οδήγησης. Τι ισχύει για τους μεγάλους σε ηλικία οδηγούς. Τι ζητάει η Κομισιόν.
Αλλάζουν τα όρια ηλικίας στα διπλώματα οδήγησης
Αλλαγές αναμένονται στα όρια ηλικίας στα διπλώματα οδήγησης. Σκοπός της Κομισιόν, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να καταστήσει ασφαλέστερους τους δρόμους της ΕΕ. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, προτείνει μεγάλες αλλαγές στα διπλώματα.
Ανάμεσα στις αποφάσεις οι οποίες αναμένεται να παρθούν, είναι ο τακτικός έλεγχος των ηλικιωμένων οδηγών από ιατρικές εξετάσεις για την ανανέωση του διπλώματός τους. Κιαυτό αναμένεταινα ισχύσει για όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εφόσον «περάσει» η πρόταση της Κομισιόν που δημοσιεύθηκε την 1η Μαρτίου του 2023.
Η ΕΕ επιθυμεί να μειώσει τον αριθμό τροχαίων ατυχημάτων στα εδάφη της, και στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζει οι οδηγοί που έχουν συμπληρώσει το 70ο έτος της ηλικίας τους να υποβάλλονται στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις, ανά πενταετία (ή και λιγότερo), προκειμένου να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους.
Πέρα από τα απαραίτητα ιατρικά τεστ, η Κομισιόν προτείνει οι ηλικιωμένοι (άνω των 70 ετών) οδηγοί να λαμβάνουν μέρος και σε μαθήματα οδήγησης προκειμένου να φρεσκάρουν τόσο τις γνώσεις όσο και τις δεξιότητές τους.
Τι ισχύει στην Ελλάδα
Όπως διευκρινίζεται στις προτάσεις των 132 σελίδων της Κομισιόν, τα κατατεθέντα μέτρα της ενδέχεται να ισχύουν σε ορισμένες χώρες. Σε αυτές συγκαταλέγεται και η χώρα μας η οποία έχει εισάγει ένα ακόμα πιο αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο.
Ειδικότερα, σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μετά τη συμπλήρωση των 65 ετών, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία για όλους, είτε μιλάμε για ερασιτεχνικές (κατηγοριών AM,A1,A2,A,B,B1 και BE), είτε για επαγγελματικές άδειες οδήγησης, ανεξαρτήτως του τύπου διπλώματος (πλαστικοποιημένη κάρτα/τρίπτυχο έγγραφο). Επίσης, μετά το 65o έτος της ηλικίας, οι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις (από παθολόγο και οφθαλμίατρο).
Επιπροσθέτως, ο οδηγός που συμπληρώνει το 80ο έτος της ηλικίας του πρέπει να ανανεώνει την άδεια οδήγησης ανά δύο χρόνια, ενώ απαιτείται εξέταση από ιατρούς των ειδικοτήτων: Παθολόγου, Οφθαλμιάτρου, Ωτορινολαρυγγολόγου & Νευρολόγου ή Ψυχίατρου.
Το πράσινο φως της Κομισιόν
Από τα παραπάνω τεκμαίρεται ότι εφόσον πάρουν το «πράσινο» φως οι προτάσεις της Κομισιόν, θα υπόκειται στη δικαιοδοσία της χώρας μας αν διατηρήσει το ισχύον καθεστώς ή προβεί σε αλλαγές.
Στον αντίποδα, υπάρχουν χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας, όπου το ερασιτεχνικό δίπλωμα οδήγησης δεν έχει ημερομηνία λήξης, κάτι που σημαίνει ότι εφόσον «αποκτηθεί» διαρκεί για μια ζωή, χωρίς να απαιτείται η υποβολή των οδηγών σε οποιαδήποτε εξέταση.
Σημειώνεται ότι οι προτάσεις της Κομισιόν υπηρετούν το στρατηγικό στόχο “Vision Zero”, για μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της ΕΕ έως το 2050.
Η Κομισιόν σημειώνει ότι τα τελευταία 20 χρόνια η οδική ασφάλεια στην ΕΕ έχει βελτιωθεί σε σημαντικό βαθμό. Οι θάνατοι από τροχαία, το διάστημα 2001-2021 έχουν μειωθεί κατά 61,5%, από τους 51.400 σε 19.800, αλλά για την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου της ΕΕ απαιτούνται ακόμα πιο αυστηρές πολιτικές.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΣ ΕΔΩ
More Stories
Τι είπε ο Τάσος Μπακασέτας στους συμπαίκτες του στ’ αποδυτήρια πριν ξεκινήσει το ματς. Ο όρκος νίκης
Έρχεται η Δημοτική Αστυνομία Καθαριότητας. Πότε καθιερώνεται
Ρύθμιση 60 δόσεων για χρέη στο δήμο. Τι ανέφερε ο υπουργός Εσωτερικών Θοδωρής Λιβάνιος