Ο δήμος Αγίου Δημητρίου στις κινητοποιήσεις για την κατασκευή της σήραγγας Ηλιούπολης. Ποιοι είναι οι άλλοι τέσσερις δήμοι. Οι θέσεις τους.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ
Ο δήμος Αγίου Δημητρίου στις κινητοποιήσεις για την κατασκευή της σήραγγας Ηλιούπολης
Ο Άγιος Δημήτριος συμμετέχει ενεργά στις κινητοποιήσεις για την κατασκευή της σήραγγας της Ηλιούπολης. Μάλιστα στις κινητοποιήσεις αυτές συμμετέχουν ακόμη τέσσερις δήμοι.
Οι άλλοι δήμοι, εκτός του Αγίου Δημητρίου, είναι της Ηλιούπολης, του Βύρωνα, του Ελληνικού – Αργυρούπολης και της Δάφνης – Υμηττού.
Συγκεκριμένα, οι πέντε δήμαρχοι της νότιας Αθήνας έχουν δημιουργήσει κοινό μέτωπο κι αυτό που τονίζουν είναι ότι βλέπουν τις πόλεις τους να στραγγαλίζονται κάθε μέρα από την κίνηση, ενώ εδώ και δεκαετίες παραμένουν διχοτομημένοι από την Περιφερειακή του Καρέα έχοντας πληρώσει βαρύ τίμημα σε τροχαία.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις περιοχές της Ηλιούπολης, του Βύρωνα, του Ελληνικού – Αργυρούπολης, του Αγίου Δημητρίου και της Δάφνης – Υμηττού έχει φτάσει σε οριακό σημείο και μάλιστα χωρίς να έχει προστεθεί ακόμα στο… κοκτέιλ του κυκλοφοριακού η επένδυση του Ελληνικού. Μία επένδυση και σε συνδυασμό με την δημιουργία της υπουργούπολης στον Υμηττό στις εγκαταστάσεις την ΠΥΡΚΑΛ, θα προσθέσουν ουσιαστικά ακόμα μια πόλη 30.000 ατόμων.
Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης
.
Την ίδια στιγμή η πολυσυζητημένη αστική σήραγγα Ηλιούπολης που θα υπογειοποιούσε το τμήμα από την είσοδο της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης παραμένει σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια με τη σχετική συζήτηση να έχει ανοίξει δεκαετίες πριν χωρίς να έχει τελεσφορήσει αν και το έργο είχε προβλεφθεί και στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας.
Οι δημοτικές αρχές έχουν ζητήσει εδώ και μήνες τόσο από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσο και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη με επιστολή που του απέστειλαν ενημέρωση για το σχέδιο αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού, το οποίο βαίνει επιδεινούμενο, χωρίς να έχει υπάρξει ανταπόκριση έως σήμερα.
Από την ενημέρωση του υπουργεί αναφέρει ότι ότι δεν έχουν εξασφαλιστεί οι χρηματοδοτικοί πόροι που θα μπορούσαν να υποστηρίξουν την κατασκευή της αστικής σήραγγας της Ηλιούπολης, το κόστος της οποίας έχει εκτιμηθεί σε περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ.
Ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος έχει μάλιστα ξεκαθαρίσει ότι η ευρωπαική κάνουλα για οδικά έργα έχει κλείσει, ενώ παράλληλα τα ΣΔΙΤ έχουν πιάσει το όριο του ΑΕΠ για πληρωμές διαθεσιμότητας, οι οποίες ούτως ή άλλες δεσμεύουν τη χώρα για πολλά χρόνια υπογραμμίζοντας πως «πρέπει να στραφούμε στη λογική των παραχωρήσεων, δηλαδή να μπει μέσα η λογική ότι πρέπει και ο χρήστης να αναλάβει κάποιο βάρος».
Πίσω από τη δήλωση αυτή οι τοπικές αρχές της Νότιας Αθήνας διαβλέπουν την πιθανότητα επιβολής διοδίων στο υπό συζήτηση έργο, ενδεχόμενο το οποίο απορρίπτουν εξαρχής και κατηγορηματικά.
Σε αυτό το κλίμα αρχικώς οι δημοτικές αρχές Βύρωνα, Ηλιούπουλης και Αργυρούπολης – Ελληνικού είχαν στείλει τον περασμένο Ιούλιο τελεσίγραφο έως τις 15 Σεπτεμβρίου στο υπουργείο προκειμένου να τους ενημερώσει για τον συγκοινωνιακό σχεδιασμό της νότιας Αθήνας. Η προθεσμία εξέπνευσε χωρίς κανένα νεότερο εκ μέρους της Πολιτείας.
Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας
Μετά τις εξελίξεις αυτές, τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου με την προσθήκη ακόμα δύο δήμων στην κίνηση, αυτών της Δάφνης – Υμηττού και του Αγίου Δημητρίου πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στη συμβολή των οδών Ελευθερίου Βενιζέλου και Αναστάσεως διεκδικώντας άμεσες λύσεις στο κυκλοφοριακό και απαιτώντας να προχωρήσει το έργο αστικής Σήραγγας που θα συνδέει την Περιφερειακή Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Οι δήμαρχοι Αγίου Δημητρίου και Δάφνης – Υμηττού, Στέλιος Μαμαλάκης και Νίκος Τσιλίφης αγκάλιασαν την πρωτοβουλία των συναδέλφων τους καθώς, όπως σημειώνουν, η σήραγγα είναι απαραίτητη αλλά όχι επαρκής για την οριστική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος στη Νότια Αθήνα.
Ζητούν να ληφθούν παράλληλα μέτρα για τη συνολική αποσυμφόρηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης και την αστική ανάπλαση, καθώς και για την επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς στην περιοχή.
Οι πέντε δήμαρχοι διεκδικούν από την κυβέρνηση συγκεκριμένες απαντήσεις και δεσμεύσεις για την υλοποίηση του έργου, το οποίο χαρακτηρίζουν απαραίτητο για τη βιώσιμη κινητικότητα, την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής στην περιοχή.
Στην συγκέντρωση το παρών έδωσε και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Παύλος Χρηστίδης.
Τι ζητούν οι δήμαρχοι
Συγκεκριμένα, οι δήμαρχοι ζητούν:
Άμεση και επίσημη ενημέρωση για το στάδιο σχεδιασμού του έργου.
Πρόσβαση σε όλες τις σχετικές μελέτες.
Συγκεκριμένο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Θεσμική συμμετοχή των δήμων στον σχεδιασμό και την παρακολούθηση του έργου.
Καμία σκέψη για διόδια.
Σύμφωνα με τους δημάρχους, το ζήτημα δεν αφορά μόνο την υπογειοποίηση της Κατεχάκη αλλά και τη συνολική αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης σε βασικές αρτηρίες της Νότιας Αθήνας, όπως η Λεωφόρος Βουλιαγμένης και η παραλιακή Λεωφόρος Ποσειδώνος.
Προ διμήνου μάλιστα είχε σημειώσει σε διαδημοτική συνεδρίαση ότι υπάρχει προμελέτη της Lamda Development για την υπογειοποίηση της Κατεχάκη, η οποία έχει κοινοποιηθεί στα αρμόδια υπουργεία.
Οι δήμαρχοι σημειώνουν πως το πρόβλημα εντείνεται και από το γεγονός ότι τα προάστια αυτά δεν εξυπηρετούνται από το μετρό, καθώς οι σχετικές μελέτες για την επέκταση προς Γλυφάδα μόλις ξεκίνησαν και θα απαιτήσουν περίοδο ωρίμανσης τουλάχιστον πέντε ετών, όπως ανέφερε πρόσφατα και η διοίκηση της «Ελληνικό Μετρό», ενώ είναι ζωηρές οι συζητήσεις και για σταθμό μετρό εντός της επένδυσης του Ελληνικού.
Οι επικεφαλής των δήμων δηλώνουν ότι η συγκέντρωση της Δευτέρας ήταν μόνο το πρώτο βήμα μιας ευρύτερης εκστρατείας διεκδίκησης, η οποία θα κλιμακωθεί, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει ανοικτή πρόσκληση προκειμένου να ενωθούν στο κοινό μέτωπο και δήμαρχοι όλων των όμορων δήμων.
Οι πρότυπες προτάσεις
Το ζήτημα της κατασκευής της σήραγγας Ηλιούπολης αποτελεί το αντικείμενο μίας εκ των πρότυπων προτάσεων που έχουν κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών στο πλαίσιο του μοντέλου κατασκευής που θεσμοθετήθηκε από την κυβέρνηση το 2022 για να αρχίσει να αμφισβητείται από την ίδια σχεδόν αμέσως μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, με αποτέλεσμα έως και σήμερα να μην έχει βρει πεδίο εφαρμογής παρά τις πιέσεις των κατασκευαστικών ομίλων.
Η πρόταση για το συγκεκριμένο έργο αφορά υπόγεια λεωφόρο συνολικού μήκους 3 χιλιομέτρων με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και έχει κατατεθεί από κοινού από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Σήραγγας Ηλιούπολης ενδιαφέρει και τη Lamda Development, η οποία εδώ και τρία χρόνια έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να χρηματοδοτήσει τις απαιτούμενες μελέτες για τη μετατροπή της Λεωφόρου Βουλιαγμένης σε δρόμο ελεύθερης ροής χωρίς φωτεινούς σηματοδότες και την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέσω σήραγγας που θα καταλήγει στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, στο ύψος του Αλίμου, έχοντας επισημάνει ότι πρόκειται για ένα «έργο που θα απορροφήσει και κινήσεις διερχόμενες από το κέντρο της Αθήνας».
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΔΕΣ ΕΔΩ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΣ ΕΔΩ
Η ΟΜΑΔΑ ΦΙΛΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
More Stories
Κρόνος: Πρεμιέρα με το δεξί κερδίζοντας 78-70 εντός έδρας τον Απόλλων Πάτρας. Για το πρωτάθλημα της National League
Αστέρας: Νικηφόρο εκτός έδρας ξεκίνημα επί της Ελευθερίας Μοσχάτου με 84-79. Ανώτεροι οι Μπραχαμιώτες
Συνάντηση γονέων για την προσχολική ηλικία στο αμφιθέατρο “Μελίνα Μερκούρη”. Την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025